I BFMD – Koncert 3

19.10.2014, niedziela, g. 17

MUZYKA FLETOWO-GITAROWA EPOKI BAROKU 
Julia Obrębowska – flet traverso
Maria Guzowska – gitara barokowa
Klaudyna Żołnierek – teorba
Dorota Zimna – klawesyn

FOTOGRAFIE: tutaj (FACEBOOK)

PROGRAM:
ENNEMOND GAULTIER (1575-1651)
Canaries et Contrepartie d-moll na 2 lutnie
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750)
III Suita Francuska BWV 814 w transkrypcji na 2 lutnie (Allemande, Sarabande, Gigue)
JACQUES-MARTIN HOTTETERRE (1674-1763) 
Pièces pour la flûte traversiere, Livre I: Deuxiéme Suitte G-dur (Prelude, Allemande L’Atalante, Sarabande La Fidelle, Petit Ait tendre, Gavotte en Rondeau La Maillebois et 2e Gavotte, Rondeau Le Baron) 
ANTOINE FORQUERAY (1671-1745) 
Chaccone. La Buisson na teorbę i gitarę 
GEORG PHILIPP TELEMANN (1681-1767) 
Fantaisies pour le Clavessin: Fantazja g-moll, TWV 33:17 (Melodieusement, Spirituellement, Vite) 
ROBERT DE VISEE (1655–1732/33) 
Suita a moll na flet i b.c. (teorba i gitara barokowa) (Prelude. Allemande.Sarabande. Gigue) 
GEORG PHILIPP TELEMANN (1681-1767)
Trio Sonata A-dur, TWV 42:A6 na flet, klawesyn i b.c. (Largo, Allegro, Largo, Vivace)
JULIA OBRĘBOWSKA w roku 2002 ukończyła klasę fletu prof. Anny Błaszczyk w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr. 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie. W tym samym roku rozpoczęła studia na Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie fletu prof. S. Michalika i as. Ł. Zimnika. Swoje umiejętności doskonaliła na wielu warsztatach pod okiem takich pedagogów jak:A. Lieberknecht, M. Nastasi, A. Adorjan, J. Balint, D. Jonas. Obecnie studiuje w klasie fletu traverso prof. Michaela Schmidt-Casdorff’a na Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy i pracuje jako nauczyciel w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Grzegorza Fitelberga w Chorzowie. Jako muzyk sesyjny współpracuje z wieloma orkiestrami na Śląsku – Filharmonia Opolska, Orkiestra Miasta Tychy AUKSO, Teatr Rozrywki w Chorzowie, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej.
MARIA GUZOWSKA ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną im. Józefa Elsnera w Warszawie, w klasie gitary. Naukę gry na lutni rozpoczęła w Akademii Muzycznej w Krakowie. Teraz jest studentką Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie lutni u Antona Biruli. Jako solistka oraz członkini zespołów kameralnych koncertuje w wielu miastach Polski, Europy i Stanów Zjednoczonych. Specjalizuje się w graniu na lutni, gitarze barokowej, oraz teorbie.
KLAUDYNA ŻOŁNIEREK – lutnistka i gitarzystka. Absolwentka studiów licencjackich na wydziale instrumentalnym Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie gitary Krzysztofa Pełecha. Laureatka ogólnopolskich konkursów gitarowych w kategorii solowej i zespołów kameralnych. Swoje umiejętności doskonaliła uczestnicząc w licznych warsztatach gitarowych,prowadzonych przez wybitnych pedagogów z całego świata,wielokrotnie brała również udział w międzynarodowych kursach muzyki dawnej.Obecnie studiuje grę na lutni pod kierunkiem Antona Biruli.Koncertuje jako solistka i w duecie z Marią Guzowską,współpracuje również z zespołem kameralnym Pro Musica Antiqua.
DOROTA ZIMNA w 2005 r. ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie klawesynu prof. Urszuli Bartkiewicz, następnie Podyplomowe Studium Instrumentalistyki w tej samej uczelni. Uczestniczyła w klawesynowych kursach mistrzowskich prowadzonych przez Ch. Schornsheim, N. Parle’a, A. Böttichera, M. Krolla, L. Stawarz, A. Ratkowską, oraz w kursach dla zespołów muzyki dawnej prowadzonych m.in. przez M. Schmidt–Casdorffa, P. Pandolfo, W. Cartera, J. Gover. Była koordynatorem projektu naukowo-badawczego „Zapomniane dziedzictwo”, współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej. W 2008 r. uczestniczyła w pracach nad publikacją nutową „Polska muzyka klawiszowa. Z Wydawnictwa Józefa Elsnera” na klawesyn lub fortepian pod redakcją Urszuli Bartkiewicz. Od 2005 roku jest wykładowcą w Katedrze Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od 2007 r. jest wykładowcą oraz członkiem biura organizacyjnego Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej odbywających się początkowo w Bydgoszczy, obecnie w Warszawie. W roku 2012 była również wykładowcą X Forum Muzyki Dawnej na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Dorota Zimna występuje jako solistka i kameralistka. Brała udział w koncertach w Polsce, Niemczech, Włoszech i na Ukrainie. Od 2009r. koncertuje z zespołem Laboratoire de la Musique, z którym zdobyła nagrody w międzynarodowych konkursach dla zespołów muzyki dawnej: I nagrodę w konkursie odbywającym się podczas XII Międzynarodowego Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy (lipiec 2011r.), II nagrodę oraz Nagrodę Publiczności w 11. Międzynarodowym Konkursie im. Biagio Mariniego w Neuburgu nad Dunajem (Niemcy, sierpień 2010 r.). Do ważnych osiągnięć artystycznych Doroty Zimnej należą m.in.: koncert Bach na 1, 2, 3, i 4 klawesyny z Kwartetem Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej, współpraca z Paulem Esswoodem przy realizacji Mesjasza G.F. Haendla oraz opery H. Purcella Dydona i Eneasz, cykle koncertów z zespołem Laboratoire de la Musique w ramach projektu Ochrona Dziedzictwa Kulturowego Województwa Kujawsko – Pomorskiego (2010, 2011, 2012 r.) oraz Alte Musique-Junge Energie (Niemcy, 2010 r.). Wielokrotnie występowała w ramach Bydgoskich Wtorków Muzycznych i Czwartków Organowych, Koncertów Pałacowych w Lubostroniu, cyklu Akademia w Zabytkach Bydgoszczy; ma na swoim koncie również występy w ramach tak renomowanych festiwali jak Dni Bachowskie w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Bachowski w Świdnicy, Europa-Toruń., Muzyka i Architektura, Gliwicki Festiwal Bachowski, Radomskie Wieczory Organowe, Akademia Cichej Muzyki w Toruniu, Jasnogórskie Wieczory Organowe, Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Sopot Classic, Dolnośląski Festiwal Muzyczny, Maj z Muzyką Dawną we Wrocławiu.

Dodaj komentarz